luni, 19 mai 2008

Sfaturi pentru intretinerea autoturismului

1. Caroseria nu se spala la soare. Picaturile de lichid fac un efect de "lupa" concentrand razele soarelui care " ard" vopseaua pe locurie respective, lasand pete mate si un vopseaua se va degrada mai repede.

2. Autoturismul ud nu se parcheaza la soare din acelasi motiv.

3. Autoturismul nu se spala pe timp geros in aer liber. Atat partile vopsite , cat si sticla , raman patate.

4. Pentru curatirea caroseriei nu se folosesc solventii ( care dizolva vopseaua) , solutiile alcaline si acide ( care ataca vopseaua) , solutiile de detergent ( care matizeaza suprafata vopsita) si articolele abrazive ( care zgarie vopseaua). Pentru indepartarea murdariei si a petelor grase , imbacsite de praf , se foloseste motorina. Se confectioneaza o " matura" din fire lungi de bumbac legandu-se in manunchi la unul din capete. Se imbiba apoi cu motorina si se lasa sa se scurga bine ( se va pastra intr-o punga de plastic , la indemana, in portbagaj). Cu aceasta se sterge caroseria , ori de cate ori s-a murdarit , patat sau prafuit. pelicula de motorina fereste vopseaua de zgariere cu firicelele de nisip in timpul curatirii.

5. Pentru ca vopseaua caroseriei sa luceasca, nu o ungeti cu ulei ( aceasta pelicula fixeaza firele de praf) . Stergeti caroseria cu motorina . Veti constata ca firele de praf si de nisip se vor " scurge" de pe caroserie , iar vopseaua is va mentine stralucirea.

6. Pentru ca picaturile de apa sa nu persiste ( dupa spalare sau ploaie) , nu stergeti capota cu o carpa uscata. Folositi numai "maturica" imbibata cu motorina , nu va mai retine picaturile de apa; acestea se vor scurge rapid de pe capota autoturismului.

7. La spalarea caroseriei nu stergeti suprafata vopsita cu apa, folosind carpa, buretele, peria etc. ci folositi jeturie de apa( din galeatasau furtun). Pelicula de apa formata impiedica zgarierea vopselei de catre particulele de nisip si praf.

9. La spalarea caroseriei nu folositi jeturi de apa sub presiune, care proiecteaza firisoarele de nisip pe suprafata vopselei, determinand inteparea si zgarierea acesteia. Se vor folosi numai jeturi moderate.

10. Depunerile de noroi, gheata , zapada de pe caroseria autoturismului nu se indeparteaza prin razuire -vopseaua se deterioreaza favorizand ruginirea, ca si pierderea luciului. Depunerile se indeparteaza prin spalare cu jeturi de apa si la nevoie cu adaos de un agent de spalare.

11. Nu se lasa un timp prea indelungat noroiul(ca si gheata, zapada) depus pe partile metalice ale autoturismului. Noroiul absoarbe umezeala, favorizand coroziunea mai rapida a portiunilor respective (acelasi efect avandu-l si zapada si gheata care intretin starea de umezeala).

12. Nu se recomanda ca autoturismul sa fie garat iarna in garajele neaerisite. Inainte de a introduce autoturismul in garaj, se recomanda indepartarea ghetii, zapezii si noroiului , cu jeturi de apa( preferabil calda) , apoi asigurarea unei aerisiri intensive , prin deschiderea usii garajului , ca si a portierelor si portbagajului , pentru crearea unui curent de aer care sa grabeasca uscarea ( ca un ventilator)

13. Nu se recomanda uscarea capotei prin stergere . Se lasa sa se usuce la aer, intr-un loc umbros.

14. In cazul unei spalari generale a autoturismului , nu se recomanda uscarea prin stergere sau prin stationarea in aer liber. Cel mai bine este sa ruleze autoturismul cativa km , actionand comenzile de mai multe ori pentru ca apa sa se scurga rapid , iar curentul de aer din timpul rularii sa actioneze ca un ventilator.

15. Motorul autoturismului nu se spala cand este infierbantat . Contactul cu apa mult mai rece poate produce fisuri in metal. Asteptati ca motorul sa se raceasca putin.

16. Nu lasati parbrizul acoperit cu praf , pete , murdarie - toate determina scaderea vizibilitatii prin parbriz. Pentru curatirea parbrizelor si geamurilor se pot aplica retetele date pentru spalarea geamurilor.

17. Pentru ca sa nu aveti depuneri de gheata pe parbrize nu procedati la razuirea acestuia. Stergand suprafata exterioara de sticla cu un tampon inmuiat in glicerina (si bine stors) , stratul de gheata nu se va mai forma.

18 Nu lustruiti caroseria autoturismului in aer liber , la o temperatura mai scazuta de + 14 grade Celsius. - ramane patata.

19. Nu lasati un timp prea indelungat vopseaua ( si alte acoperiri) nereparata. Aceste locuri se acopera de praf , murdarie , microorganisme , care absorb umezeala si grabesc ruginirea.

20 Nu aruncati uleiul ars. El este excelent pentru ungerea partilor autoturismului supuse ruginirii ( balamale , suruburi , pragurile usilor , marginile portierelor etc) . Uleiul ars formeaza o pelicula protectoare anticoroziva de buna calitate.

21. Nu lasati uleiul din sistemul de ungerea peste termenul prescris. uleiul ars are alti parametri si determina un gresaj defectuos , prejudiciind in primul rand motorul.

22. Nu inlocuiti lichidul de racire cu apa distilata in sezonul calduros. Corectati-i numai parametri prin modificarea compozitiei.

23. Daca dupa ce ati terminat " toaleta" autoturismul mainile va sunt murdare de ulei , rugina , noroi , etc. nu va spalati cu benzina sau alt solvent. Sapuniti bine mainile , asterneti apoi deasupra faina de porumb(malai) si spalati-va energic pana toata murdaria s-a luat. Dupa ce le clatiti cu apa calda , mainile vor fi din nou curate. faina de porumb este un excelent agent de curatire in amestec cu sapunul.

24. Nu folositi carpe ( perii , burete etc.) murdare de noroi si nisip , pentru spalarea si stergerea autoturismului. iar daca pielea de caprioara s-a murdarit , se spala in apa sarata, dupa care se stoarce si se spala cu apa bine sapunita , se clateste cu apa calda si se pune la uscat intr-un ferit de sursele puternice de caldura.

Niciun comentariu:

 

blogger templates | Make Money Online